22 Şubat 2012 Çarşamba

Yumurta Kabından Takı Kutusu (Kendin Yap)

İyi akşamlar izleyici, nasılsın? :)
Bu sefer bilen bilir pek meşhur yumurta kabından takı kutusu yapımı ile karşınızdayım.
Özellikle top, sallantısız küpeler ve kolye uçları için çok faydalı olacak.
Merakta bırakmayı seven bir blogger olarak yine ilk önce takılarımın bedbaht ilk halini gösteriyorum, işimiz bittiğinde pek bir efendi olacaklar, görelim bakalım :)





Öncelikle tabi ki yumurta kabımızı alıyoruz, kapaklı olması tercih sebebi ki, takılarımız tozlanmasın. Ben 15'li tercih ettim, takılarınıza göre siz istediğiniz ölçüde kutu kullanabilirsiniz. 


Keskinoğlu'nunda reklamını yaptık, hadi bakalım :))

Yumurta kabımızın etrafında sonradan üzülmemek için bolca pay bırakarak kabaca kaplayacağımız kumaşımızı kesiyoruz. Ben çok pay bıraktım, siz benim gibi yapmayın, çok kumaş kaybediyorsunuz :(
Ama ne yapsam da bu tedbir huyumu engelleyemiyorum maalesef...


Boyunu, komple kaplayıp, ayrıca yumurta oturtulan yerlere yerleşecek kadar düşünün.
Kumaşımızı kestikten sonra kapak kısmından başlayacağımız için kumaşın başına kabımızı oturtuyoruz 


Ve iç taraftan silikonlamaya başlıyoruz.


Neden Keskinoğlu? Hımm bilemiyorum, çok seviyordum, bir faydam olsun istedim hahah :))

Kapak kısmını yapıştırdıktan sonraki görüntümüz şu şekilde ;


Bu işlemden sonra kutumuzu ters çevirip arkadan kaplamaya devam ediyoruz


Üstü silikonlayalım


Kapağıda komple kaplamış olduk, bu işlemleri yaparken kenarları tamamen özgür bırakın, onlara sonra geleceğiz, şimdi sadece üstünü kaplıyoruz, kutumuzu döndüre döndüre, geldik alt kısma ;


Gördüğünüz gibi tepelere silikonumuzu sıkıyoruz, bu işlemler sırasında silikonu sıkarken ucuyla da olduğu kadar geniş alana yaymanızı tavsiye ederim, yani sıkıp bırakmayın ki hem homojen bir dağılım olsun, hem de kumaştan izler belli olmasın.

En son kapağımızın oturduğu çıkıntıyı silikonlayıp kaplıyoruz 


Kalan kumaşı boşlukların üzerine atın, onları birazdan kaplamaya başlayacağız, ondan önce bu çıkıntılı kısmı estetik şekilde kapatmamız lazım. 
Öncelikle bu kapağın oturduğu kısmın kenarlarındaki kumaşı fotoğrafta görüldüğü şekilde kesiyoruz ;


Ve kırmızı yuvarlak içine aldığım parçayı, siyah ok ile gösterilen iç kısıma yerleştiriyoruz, tabi önce orayı silikonlayarak.

Bu işlemlerden sonra görüntümüz şu şekilde ;


Bu gördüğünüz kalan aralığa da bir parça silikon sürerek kapatıyoruz.


Diğer kenara da aynı işlemi yaptıktan sonra, kenardaki bütün kalan kumaşı ikiye kesiyoruz


Şimdi kaba işlerimizi bitirdik. Kenarda kalan kumaşlarımızı hesaplayarak kesebiliriz. Elinizle kabın iç tarafına gelecek kadar kumaşı belirleyip kalanları kesin. Endeki kumaştan bahsediyoruz tabi ki, boydakine daha dokunmuyoruz.

Kenarları kestikten sonra görüntümüz şu şekilde ;


Şimdi aynı boydan kaplarken yaptığımız gibi bu kalan kumaşlarımızı iç tarafa yapıştırıyoruz ;

Bu aşamada, gözünüze fazla gelen, şişme yapacağını düşündüğünüz kumaşları yine kesebilirsiniz.


Geldik iç kısmı kaplamaya, bu kısımda ilk sırayı oturtmadan diğerine geçmeyin ki ne kadar kumaş gittiğini anlayabilesiniz, alt tarafı kaplarken olduğu gibi burada da aynı yerleri yani dipleri silikonlayıp kumaşımızı dibe bastıra bastıra kaplamaya başlıyoruz ;


Özellikle tırnağınızla dipteki kumaşı iyice germeye çalışın ki, zaten küçük olan alan, kumaşın kabalığıyla iyice daralmasın, mümkün olduğunca kumaşı gergin tutun.

Kutunun gözlerini kapladıktan sonraki son görüntümüz ;


Kenarda kalan kumaşları yüzük kutumda yaptığım gibi içe doğru kıvırıp silikonluyoruz ;


Ama bu kısım yüzük kutusundaki gibi temiz ve zahmetsiz olmuyor maalesef :/
Çok uğraştırıyor ve özellikle alan açmak adına kumaşları biraz kesmeniz gerekiyor.

Bu işlemden sonraki durum ;


Bakar mısınız benden artan kumaşa, çok müsrifim çoook :( 


Evet kaplamamız bitti, yaşasın!
En zevkli kısımdayız, kapağımızı süsleyeceğiz, ben şu şekilde bir süsleme tercih ettim ;


Kalbi ve alttaki şekilleri kırmızı keçeden kestim, kalbin üstüne de noktalı kumaştan kalp kesip monte ettim.
Aslında sarı kumaş seçtiğime pişmanım, yüzük kutumla takım olsun diye yaptım ama çok çiğ durdu, kabul ediyorum :)




Bu üstteki fotoğrafı siz aynı hatayı yapmayın diye çektim. Üst tarafı kaplarken, şişme olmasın diye kumaşı çok çektiğim için yanda bu şekilde çirkin boşluklar oluştu. Kumaşı biraz serbest bırakırsanız, burası da kapanacaktır.

Ve işte sonuç ;



Artık minicik küpelerimizi, acil zamanlarda rahatça bulabiliriz :)




Bu kendin yap'ımızında sonuna geldik, umarım beğenmişsinizdir. 
Artık sıra çekiliş hazırlıklarında, inanılmaz heyecanlıyım, umarım herkesin beğeneceği bir hediye seçmişimdir.
Sevgiler, saygılar...

























18 yorum:

  1. farklı tasarım ellerıne sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. ya ellerinize saglık gerçekten çok guzel olmuş.blogunuzu kesfettiğme çok sevindim bende beklerim:)umarım begenırsınız sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık, iyi olmuş bütün takılar toplanmıştır.

    YanıtlaSil
  4. benim takı kutumda içler acısı, bulamadım bir çözüm. düzeltiyorum aradan 1-2 gün geçiyor onu tak, onu bırak bi bakıyorum birbirine girmiş yine. merakla bekliyorum yeni kutuyu:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. bence super bir fikir ve uygulama olmus :D daha toplu duzenli duruyor, bende mi yapsam acaba... :P
    :D:D
    Sevgiler canim!

    YanıtlaSil
  6. çok beğendim canım harika bir fikir

    YanıtlaSil
  7. Nani, teşekkürler :)
    Merve, çok teşekkürler, ne mutlu bana, sevgiler :)
    Necla, aynen öyle artık dipsiz kuyu misali top küpeleri aramıyorum. :)
    Asortik, ne kadar toplasak da ufak takılar karışıyor maalesef, bu çözüm güzel gibi ayırmak adına :) sevgiler..
    Kıymet, canım yap bence bak feraha erdi takılarım =)
    Seherim teşekürler :)

    YanıtlaSil
  8. ayyy takı kutusu hastası oldum sayende:)) hemennn yapmalıyım ayynı kutudan benimde varrrr:))) kutuyamı küpeleremi bakayım şaşırdımmm.ellerine sağlıkkkkkkkk

    YanıtlaSil
  9. cok farkli güzel birsey olmus canim :)) ne güzel seyler paylasiyorsun cok severim böyle paylasimlari hemennnn takibe aliyorum

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
  10. ellerine saglik canim.. bende buna benzer taki kutusu yapmistim :)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. yayınladığın gün ben kutunun kaplama aşamalarını görememiştim, sorun vardı belkide bilemiyorum.
    sonra yayınlanacak diye merakla beklediğimi yazmıştım hatta, merakımı giderdim bugün:))
    şahane bir çalışma olmuş, hem çok şık, hem de gayet kullanışlı. eline sağlık, derli toplu günlerde kullanman dileğiyle:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  12. violetim, guzelgul, petrol mavilim teşekkürler kızlar :)

    Asortik, ben ilk yorumunda hani yapacağın yeni kutu anlamında söyledin sanmıştım :))
    Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. Yumurta kolisinden yaptığın bu takı kutusu çok güzel olmuş.Yumurta kutusunu hiç bu şekilde düşünmemiştim.Çok kullanışlı bir çalışma olmuş.Ellerine sağlık...))

    YanıtlaSil
  14. ellrine sağlık, güzel bi değerlendirme olmuş..hatta izin verirsen bende denemek isterim.. :))

    YanıtlaSil
  15. Ayfer çok teşekkürler :)

    Bilge izin ne demek estağfurullah, nette çok örneği olan bir fikir bu zaten bana ait değil yani :)
    Ama çalışmanı görmek isterim meraktan :))

    YanıtlaSil
  16. çok güzel bi yapım ellerinize sağlık bu arada dikkatimi çekti takılar süperrr :DDDD

    YanıtlaSil
  17. çok güzel olmuş eline sağlık :) ordaki kedili olan yüzük mü bayıldım ne güzel bişey öyle :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ^_^ Ya kedili olan kolye ucu gibi bir şey, daha çok broş yapılabilitesi var bu güne kadar hiç kullanmadım öyle duruyor kenarda :)

      Sil

Ne geçti aklından?